Nuo 2025 m. spalio 9 d. visoje Europos Sąjungoje įsigalioja svarbūs pakeitimai visiems, kurie naudojasi mokėjimo paslaugomis.
Mokėjimai taps dar saugesni, kadangi, pagal Momentinių mokėjimų reglamentą, mokėjimo paslaugų teikėjai – bankai, kredito unijos, elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigos – prieš pervesdami lėšas, turės patikrinti, ar mokėjimo pavedime įrašytas lėšų gavėjo vardas, pavardė ar pavadinimas sutampa su nurodytos mokėjimo sąskaitos savininku.
Tai kovos su sukčiavimu priemonė – ji skirta apsaugoti Jus (mokėtoją) tais atvejais, kai sukčiai pateikia sąskaitos numerį su klaidingu vardu, pavyzdžiui, nurodo, kad tai Jūsų pažįstamo žmogaus, institucijos ar žinomo pardavėjo sąskaita.
Ši priemonė padės išvengti Jums ir tokių atvejų, kai pinigus per klaidą pervedate ne tam adresatui (žmogui ar įmonei), kuriam ketinate.
Pranešimą apie gavėjo pavadinimo patikrinimą gausite kiekvieną kartą, kai savo elektroninės bankininkystės sistemoje ar mobiliojoje programėlėje pradėsite mokėjimą eurais. Jūs būsite informuojami apie patikrinimo rezultatą ir tuo atveju, jeigu prašysite mokėjimą atlikti fiziniuose banko ar kito mokėjimo paslaugų teikėjo padaliniuose.
Svarbu! Lėšų gavėjo informacija bus tikrinama, kol dar mokėjimas nebus Jūsų patvirtintas, t. y. iš karto po to, kai įrašysite gavėjo mokėjimo sąskaitos numerį ir jo vardą, pavardę ar pavadinimą.
Jums pateikiamoje žinutėje apie lėšų gavėjo patikrinimo rezultatą gali būti tokie atsakymai:
- Gavėjo pavadinimas visiškai sutampa. Tai reiškia, kad nurodytas gavėjo vardas, pavardė ar pavadinimas visiškai sutampa su nurodytos sąskaitos savininko tikruoju vardu, pavarde ar pavadinimu ir pinigai bus pervesti nurodytam žmogui arba įmonei.
- Gavėjo pavadinimas beveik sutampa. Tai reiškia, kad nurodytas gavėjo vardas, pavardė ar pavadinimas šiek tiek skiriasi nuo tikrojo. Tokiu atveju Jums sistema praneš patikslintą nurodytos sąskaitos savininką. Pavyzdžiui, jei įrašysite VarKenYs Pavardenis, Jums bus pranešta, kad nurodytos sąskaitos savininkas yra VarDenIs Pavardenis.
- Gavėjo pavadinimas nesutampa. Tai reiškia, kad Jūsų pateiktas gavėjo vardas, pavardė ar pavadinimas ir tikrojo mokėjimo sąskaitos savininko vardas, pavardė ar pavadinimas reikšmingai nesutampa. Tokiu atveju gali būti, kad iš tiesų sąskaita priklauso kitam asmeniui, tad turėtumėte pasitikrinti su lėšų gavėju, ar neįsivėlė klaida, taip pat įvertinti, ar niekas nesiekia Jūsų apgauti.
- Gavėjo pavadinimo nepavyksta patikrinti. Tam tikrais atvejais mokėjimo paslaugų teikėjui gali nepavykti patikrinti gavėjo vardo, pavardės ar pavadinimo (pavyzdžiui, kai pinigai pervedami ne į euro zonos šalį arba susiduriama su techniniais nesklandumais). Tokiu atveju mokėjimo paslaugų teikėjas turės Jums apie tai pranešti ir nurodyti priežastį.
Dėmesio! Skirtingų mokėjimo paslaugų teikėjų žinutės tekstas gali šiek tiek skirtis, tačiau žinutės esmė bus tokia pati.
Visais atvejais, nepriklausomai nuo patikrinimo rezultatų, galutinį sprendimą patvirtinti ar atmesti mokėjimą priimsite Jūs.
Jei gausite pranešimą, kad nurodytas gavėjo vardas, pavardė ar pavadinimas nesutampa, ir vis tiek patvirtinsite mokėjimą – rizikuosite, kad pervesite pinigus ne tam, kam ketinote. Tokiu atveju mokėjimo paslaugų teikėjas nebus atsakingas už lėšų pervedimą ne tam gavėjui.
Jei mokėjimo paslaugų teikėjo žinutėje buvo rašoma, kad gavėjo pavadinimas visiškai arba beveik atitiko mokėjimo sąskaitos numerį, o pinigai bus pervesti ne tam gavėjui, kuriam norėjote, mokėjimo paslaugų teikėjas turės Jums grąžinti mokėjimo sumą.
Atkreipiame Jūsų dėmesį: informacija apie gavėją bus tikrinama tik mokėjimo paslaugų teikėjo elektroninės bankininkystės sistemoje, mobiliojoje programėlėje arba fiziniuose padaliniuose, kai mokėjimo nurodymą pateiksite mokėjimo paslaugų teikėjo darbuotojui. Mokėjimo paslaugų teikėjai nesiųs nei trumpųjų žinučių (SMS), nei el. laiškų, kuriuose būtų raginama tikrinti gavėjus arba pateikti savo duomenis. |
Plačiau: https://www.lb.lt/lt/gavejo-tikrinimo-paslauga